Informace o kurzu


Celková hodinová dotace vzdělávacího programu činí 120 hodin výuky, přičemž 80 hodin teoretické výuky (přednášky, semináře) a 40 hodin praktické výuky (praxe ve škole či školském zařízení). Jedna hodina výuky trvá 45 min.

Praktickou část kurzu je možné vykonávat přímo ve škole MILLS, využít školských zařízení v okolí s nimiž je sjednána spolupráce, nebo si domluvit praxi vlastní.

Cena kurzu je 8 700 Kč.

Absolvent vzdělávacího programu je připraven k výkonu činnosti asistenta pedagoga, který vykonává přímou pedagogickou činnost spočívající v pomocných výchovných pracích ve škole, školském zařízení pro zájmové vzdělávání, ve školském výchovném a ubytovacím zařízení, ve školském zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy, nebo ve školském zařízení pro preventivně výchovnou péči.

Kvalifikační studium je akreditováno MŠMT ČR (MSMT-6497/2017- 2-496).

Termíny kurzu


Teoretická výuka: 12. – 14. 1. 2018, 26. – 28. 1. 2018, 2. – 4. 2. 2018, 9. – 11. 2. 2018

Praktická výuka: 12. – 16. 2., 19. – 23. 2., 26. 2. – 2. 3. 2018

Závěrečné zkoušky a obhajoby prací:2. 3. 2018 a 3. 3. 2018

Výuka bude v jednotlivých dnech probíhat v těchto časových blocích:

  • Pátek: 16 – 19 hodin
  • Sobota: 8 – 18 hodin
  • Neděle: 8 – 13 hodin

Další kurz je předběžně plánován na únor/březen 2018.

Témata výuky


I. téma výuky

Školní práce a role asistenta

(16 hodin)

II. téma výuky

Podpora žáka MŠ, ZŠ, SŠ

(22 hodin)

III. téma výuky:  

Systém péče o žáka

(10 hodin)

IV. téma výuky

Specifika v práci asistenta

(32 hodin)

V. téma výuky

Praxe ve školním zařízení

(40 hodin)


Klíčové kompetence po dokončení kurzu


Absolventi jsou vybaveni potřebnými znalostmi a dovednosti z oblasti pedagogiky, psychologie a práva a získají v průběhu studia níže uvedené základní kompetence:

  • orientace v roli asistenta pedagoga (odborný, sociální a pracovně-právní profil);
  • orientace ve školských právních předpisech a vnitřních předpisech školy;
  • schopnost spolupracovat s učitelem při výchovně vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy;
  • schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby žáka;
  • orientace v systému spolupracujících institucí (školství, poradenství, sociální a zdravotní péče, zařízení ústavní výchovy, policie, významné nestátní neziskové organizace atd.);
  • schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi;
  • schopnost reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy;
  • schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce (příprava na výuku, podpora v průběhu vyučování, orientace v systému hodnocení žáka, pobyt dítěte ve škole) a v základních pedagogických pojmech;
  • schopnost pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy;
  • schopnost pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením;
  • schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce.
  • orientace v systému a organizaci školy;