Duben 2019
Teoretická výuka: 12. – 14., 26. – 28. 4., 10. – 12. 5., 24. – 26. 5. 2019
Praktická výuka: 27. 5. – 7. 6. 2019
Závěrečné zkoušky a obhajoby prací: 8. 6./9. 6. 2019
Výuka bude v jednotlivých dnech probíhat v těchto časových blocích:
- Pátek: 16 – 19 hodin
- Sobota: 8 – 18 hodin
- Neděle: 8 – 13 hodin
Témata výuky
I. téma výuky
Školní práce a role asistenta
(16 hodin)
II. téma výuky
Podpora žáka MŠ, ZŠ, SŠ
(22 hodin)
III. téma výuky:
Systém péče o žáka
(10 hodin)
IV. téma výuky
Specifika v práci asistenta
(32 hodin)
V. téma výuky
Praxe ve školním zařízení
(40 hodin)
Klíčové kompetence po dokončení kurzu
Absolventi jsou vybaveni potřebnými znalostmi a dovednosti z oblasti pedagogiky, psychologie a práva a získají v průběhu studia níže uvedené základní kompetence:
- orientace v roli asistenta pedagoga (odborný, sociální a pracovně-právní profil);
- orientace ve školských právních předpisech a vnitřních předpisech školy;
- schopnost spolupracovat s učitelem při výchovně vzdělávací práci ve třídě a podpora žáků při zvládání požadavků školy;
- schopnost cíleného pozorování zaměřeného na potřeby žáka;
- orientace v systému spolupracujících institucí (školství, poradenství, sociální a zdravotní péče, zařízení ústavní výchovy, policie, významné nestátní neziskové organizace atd.);
- schopnost k smírčímu dojednávání v případě konfliktů a nedorozumění mezi školou, dítětem, rodinou, případně a dalšími institucemi;
- schopnost reagovat na běžné vzdělávací a výchovné problémy;
- schopnost orientace v obecných zásadách pedagogické práce (příprava na výuku, podpora v průběhu vyučování, orientace v systému hodnocení žáka, pobyt dítěte ve škole) a v základních pedagogických pojmech;
- schopnost pedagogicky pracovat s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí v podmínkách školy;
- schopnost pedagogicky pracovat s dětmi se zdravotním postižením;
- schopnost spolupracovat s ostatními pedagogickými pracovníky v souladu s podmínkami školní práce.
- orientace v systému a organizaci školy;